Hop til hovedindholdet

Autismeforeningen Kreds Vestegnen logo

Invitation til Generalforsamling 2024 i Autismeforeningen Kreds Vestegnen


Dato og tid

Mandag d. 4. marts 2024 kl. 18:00 til 19:00

Tilmeldingsfrist

Fredag d. 1. marts 2024 kl. 09:00

Sted

Sundhedshuset, Skolegangen 1, 2620 Albertslund Sundhedshuset
Skolegangen 1
2620 Albertslund

Invitation til Generalforsamling 2024 i Autismeforeningen Kreds Vestegnen


Arrangementsbeskrivelse

Kære alle medlemmer.
 
Så er det tid til årets generalforsamling. 
ALLE er velkomne - men hvis du ønsker forplejning, så er tilmelding nødvendig, senest d. 28. februar, kl. 09.00
 
Vi bestiller sandwich, drikkevarer og lidt snacks. 
(Er du vegetar eller har fødevareallergi, så skriv det i tilmeldingen!) 
 
Kort efter generalforsamlingen kører vi et spændende oplæg med en kvindelig datalog, som er sendiagnosticeret og arbejder som IT-projektleder og forskningsassistent. 
 
Generalforsamling 2024: 4. marts, kl. 18-19 i Sundhedshuset i Albertslund
Vi har akut brug for flere frivillige til bestyrelsesarbejdet.
Så kom og høre mere. Måske det er lige noget for dig :) 
 
Se beskrivelse af bestyrelsesopgave længere nede, indsat som "De 8 H'er". 
Se evt. sidste års samt kommende års "Formandens Beretning", hvor du kan læse mere om, hvordan kredsen hidtil har kørt og hvad vi har lavet. Lige fra Autisme-messe et par år, til autismevenlig biografforestillinger, foredrag og andre arrangementer. Politisk arbejde. DH-arbejde. Handicapråd og meget, meget mere... 
Aktiviteterne afhænger af, hvem der sidder i bestyrelsen: hvem er de, hvad kan de, hvad vil de, hvad er de nysgerrige på af emner og hvad brænder de for :) 
 
Forslag: Har du et forslag til generalforsamlingen, så send dit forslag til bestyrelsen senest mandag, d. 26. februar 2024, kl. 12.00Vestegnen@autismeforening.dk
 
Materiale til generalforsamlingen (herunder eventuelle forslag) sendes ud ca. onsdag, d. 28. februar, så der er et par dage til at læse det igennem. 
 
Vedtægterne foreskriver, at forslag skal være bestyrelsen i hænde senest 7 dage før GF (7 døgn). 
 
Eneste ændring er kredsens navn, som blev besluttet på GF 2023, men vi afventer endnu skriftlig besked fra hovedforeningen. Derfor henviser vi til Vedtægterne fra 2022
 
Dagsorden til Generalforsamling 2024: 
  1. Valg af dirigent og referent 
  2. Formandens beretning: oplæg + godkendelse 
  3. Kassererens beretning samt fremlæggelse af regnskab til godkendelse
  4. Behandling af evt. forslag fra bestyrelsen 
  5. Behandling af evt. indkomne forslag
  6. Valg af bestyrelsesmedlemmer*), min. 3 og op til 2 suppleanter 
  7. Valg af 3 repræsentanter og 3 suppleanter til repræsentantskabet
  8. Valg af intern revisor 
  9. Eventuelt 
*) Når bestyrelsen er valgt ind, så aftaler de et første møde, gerne inden for et par uger/snarest. På dette møde konstituerer den nye bestyrelse sig, herunder roller (formand og kasserer og evt. næstformand). Så er Kreds Vestegnen funktionsdygtig og flyveklar igen. 
 
Bestyrelsesstatus 
Efter GF 2023 bestod bestyrelsen af 4 bestyrelsesmedlemmer, 1 suppleant og en tilknytter: 
 
Malene Adler (fmd.), er på valg. Genopstiller. 
Janne Hjort (næstfmd), er på valg. Genopstiller. 
 
Susanne Claudi, (på valg i 2025). Trækker sig. Genopstiller ikke.  
 
Jane Nielsen (kasserer), (på valg i 2025). Trækker sig. Genopstiller ikke.
Simon Felskov, (på valg i 2025). Har trukket sig. 
 
Søs Lunding, revisor. Genopstiller ikke. 
 
Sanne Noer. Fortsat tilknytter. 
 
 
Bestyrelsesarbejde i Kreds Vestegnen - De 8 H'er: 
 

Hvad skal jeg lave? 

Til Kreds Vestegnens generalforsamling der afholdes d. 4. marts 2024 har vi behov for, at få nogle nye kræfter ind i bestyrelsen.  

Bestyrelsen skal bestå af mindst 3 medlemmer og da en del af de nuværende bestyrelsesmedlemmer ikke genopstiller er det nødvendigt at få nogle nye ind. 

Vi har brug for mindst et yderligere bestyrelsesmedlem og meget gerne en hel håndfuld (!!!) og op til to suppleanter samt en håndfuld tilknyttere, så vi håber inderligt at I vil deltage i generalforsamlingen og overveje, om I kan bidrage til bestyrelsesarbejdet. 

Hvorfor skal jeg lave det? 

Kredsbestyrelsens formål er at gøre livet lettere og sjovere for autister og deres pårørende, blandt andet ved at blande os lokalpolitisk og afholde arrangementer. Pt. er bestyrelsen så lille, at vi ikke har tid til at gøre alt det vi gerne vil og vi søger derfor med lys og lygte efter frivillige der enten har lyst til at blive en del af bestyrelsen, eller blot blive tilknyttet bestyrelsen og hjælpe ad hoc, når lyst og overskud er der. 

Hvordan skal jeg lave det? 

Hvordan afhænger meget af dig og hvad du har lyst, tid og kræfter til. Arbejdet kan bl.a. indebære at deltage i bestyrelsesmøder (hidtil 1 bestyrelsesmøde om måneden, undtaget jul og juli - men det kan aftales af bestyrelsen, hvad der passer og er behov for). Til møderne udveksler vi eksempelvis ideer til arrangementer og fordeler arbejdsopgaver.  

Hvis du er en haj til tal og regneark kan du blive kredsens kasserer og sørge for at regnskabet passer inden det sendes til revisoren.   

Det kan også være praktiske opgaver som at stille stole op til et arrangement, sørge for en kage, opdatere vores hjemmeside eller skrive referat af et møde.  

Vi mangler også dig der ønsker at arrangere et foredrag, en workshop, en udflugt, en netværksgruppe eller en biograftur. Eller bare vil hjælpe til ved et arrangement vi har arrangeret - eksempelvis være til stede i biografen når vi viser en film.  

Arbejdet kan også være politisk. I så fald kan det indebære at skrive læserbreve, høringssvar eller være bindeled mellem kreds og det lokale DH/handicapråd 

Hvornår skal jeg lave det? 

Vi holder hovedsageligt til i Brøndby, Albertslund og Glostrup fordi vi er stedkendte her og kan låne lokaler gratis/ billigt. Hvis vores nye bestyrelsesmedlemmer kender til gode lokaler i andre kommuner i Kreds Vestegnens område, afholder vi gerne møder/ arrangementer der. 

Hidtil har bestyrelsesmøder ligger i tidsrummet 17.30/18-21, men vi er fleksible og tilpasser os selvfølgelig nye bestyrelsesmedlemmers ønsker.

Hvornår der afholdes arrangementer aftales hen af vejen. 

Hvor længe skal jeg lave det? 

Et kredsbestyrelsesmedlem er valgt for 2 år af gangen, men kan selvfølgelig trække sig før, hvis man ønsker det.  

En suppleant er valgt for et år. Hvis man ønsker at hjælpe bestyrelsen på en mere uformel måde kan man blive “tilknyttet” bestyrelsen, i det tilfælde er der ingen tidshorisont tilknyttet. 

Hvem skal jeg lave det med? 

I bestyrelsen er vi pt. Malene Adler- Platzer (formand) og Janne Hjort Lund. 

Hvor meget skal jeg lave? 

Det er helt op til dig. Vi værdsætter alle der vil hjælpe til, uanset hvor mange bestyrelsesmøder du har mulighed for at deltage i eller hvor mange arrangementer du bidrager til at få afholdt. 

Hvem kan jeg få hjælp af 

Hvis du er nysgerrig men usikker på om det er noget for dig, eller har spørgsmål eller kommentarer, er du velkommen til at kontakte os  

// 
 
 
Vi håber at se rigtig mange af jer til generalforsamlingen. 
 
Vel mødt :) 
 
VH/ Kredsbestyrelsen Vestegnen 

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >

Kontaktinformation til arrangør

Autismeforeningen Kreds Vestegnen
Tlf: +45 70253065
vestegnen@autismeforening.dk

Kontaktinformation til arrangør

Autismeforeningen Kreds Vestegnen
Tlf: +45 70253065
vestegnen@autismeforening.dk